Forever gitaar Dick Zoeteweij

Geplaatst op aprile 20 2023, door: Emily Schaapman

Forever gitaar Dick Zoeteweij

Dick Zoeteweij heeft een gitaar ter beschikking gesteld voor het Herman Brood Museum.
i.s.m. de voorzitter van het Herman Brood Museum Jurgen te Rijdt

De gitaar van Dick is uniek en vooral bijzonder omdat deze volledig met de hand is gemaakt, zonder gebruik te maken van moderne technologieën zoals 3D-printing of CNC-machines. Het resultaat is een prachtige, rauwe gitaar die recht doet aan de punk- en rockinvloeden van Herman Brood.

Het proces van het bouwen van de gitaar was voor Dick een uitdaging maar ook een fantastische ervaring. Hij begon met het uitzoeken van het hout dat hij wilde gebruiken en zorgde ervoor dat elk onderdeel perfect op zijn plek paste.

Deze zelfgemaakte gitaar van Dick is niet alleen een hommage aan Herman Brood, Het resultaat is meer dan alleen maar een instrument; het is een kunstwerk dat kan worden bewonderd door elke muziekliefhebber die houdt van unieke gitaren en rock 'n roll bij ons in museum.