Nieuwe voorzitter Jurgen Te Rijdt

Geplaatst op maggio 25 2022, door: Emily Schaapman

Nieuwe voorzitter Jurgen Te Rijdt

Sinds 1 April is Jurgen Te Rijdt nieuwe voorzitter van het Herman Brood Museum. Hij neemt het stokje over van Hans Bolt die uit de stichting stapt na 4 jaar.

Jurgen Te Rijdt (1956)  is werkzaam als KNO- Arts en als Affiliatie-coördinator bij het Isala ziekenhuis Zwolle.  Naast zijn werk als arts heeft te Rijdt een passie voor gitaren.

Eind jaren zeventig van de vorige eeuw begon Jurgen te Rijdt met het verzamelen van muziekinstrumenten. Zijn belangstelling werd gewekt nadat hij een Gennaro Fabbricatore, een romantische gitaar (vervaardigd in 1822) kocht bij Rikkers' gitaarwinkel in Groningen, waar hij zijn studie geneeskunde volgde.

één van zijn gitaren een Hofner Senator beschilderd door Herman Brood staat bij ons gepresenteerd in het museum.

1 reactie

Marion Baard

December 08, 2023

Wilt contact opnemen met mij. Ik heb met Herman samen geschilderd.