Even voorstellen: Björk

Versand am Februar 29 2024, Artikel von Emily Schaapman

Even voorstellen: Björk

Nieuw in ons Museum-team is Björk van Bruggen. Zij loopt stage bij het Herman Brood Museum in het kader van haar opleiding. Björk studeert aan het Cibap en volgt de opleiding mediavormgever. Ze is niet alleen creatief maar ook zeer muzikaal. Ze speelt al van kinds af aan altviool. Zoals nu bij het symphonieorkest Vuurvogel, dat doet ze met veel passie. Ze wil straks meer de kant van de muziek op, bijvoorbeeld naar het conservatorium. Björk is vrolijk, denkt out of the box en is een aanpakker. Zo werkt ze in het seizoen bij Dinoland en onlangs nog ondersteunde zij in de opvang van vluchtelingen in Raalte, in het bijzonder bij alleenstaande minderjarige jongens. Creatief, muzikaal, out of the box, het doet ons denken aan Herman Brood. We denken dat Björk daarom heel goed op haar plek is hier in het museum, waarbij ze zich onder andere bezig gaat houden met een nieuwe spraakmakende tentoonstelling, waarvoor "Barbie meets brood" volgende maand plaats gaat maken. Daarover later meer. Welkom Björk.

Succes en groet

ZoTekst/Peter Pels