De Meeting - Herstelbroeders

Geplaatst op april 21 2022, door: Emily Schaapman

De Meeting  - Herstelbroeders

Herstelbroeders Ruben Runhaar en Martijn Wassink waren samen met Mads Wittermans in het Zwolse Theater Odeon te vinden, om mensen voorlichting te geven over verslaving.  Maar ook niet geheel onbelangrijk een leuke avond te hebben doormiddel van een educatieve voorstelling.

The Meeting is het persoonlijk verhaal van acteur Mads Wittermans. In 2009 heeft hij enige tijd in een kliniek in Schotland doorgebracht om van zijn alcoholverslaving af te komen. Tijdens dit verblijf heeft hij kennis gemaakt met de 12 stappen. Door deze te gebruiken en door heel hard aan zichzelf te werken heeft hij zijn verslaving overwonnen en kiest hij nu voor een nuchter leven.

In de voorstelling vertelt Mads op een open en komische wijzen zijn verhaal; wat verslaving met hem deed en hoe hij is hersteld. Wat voor invloed dit op zijn leven heeft gehad. Met ruimte voor de lach laat hij de pijn, de gekte, het verdriet, de gevangenschap en de eenzaamheid zien.

Namens het Herman Brood Museum wilde we graag een mooi glasschilderij uitreiken voor dit bijzondere initiatief.