Gerard Wessel - BROOD boekpresentatie

Geplaatst op november 07 2021, door: Tim Gorree

Boekpresentatie BROOD - Gerard Wessel

Afgelopen 5 november op de 75ste verjaardag van Herman Brood, waren er op verschillende plekken in het land uitreikingen ter gedachtenis aan Brood. Bij ons in het museum was de boekpresentatie BROOD.

Fotograaf en geboren Zwollenaar Gerard Wessel leerde Herman Brood in zijn jaren als student aan de Fotografie en Techniek School in Den Haag.

Zijn nieuwste boek BROOD is een intiem portret van Nederlands grootste rock-’n-rollartiest maar in de museale wereld ondergewaardeerde kunstenaar, met onbekende hilarische verhalen en talloze, nooit eerder gepubliceerde foto’s uit het enorme archief van fotograaf Gerard Wessel. Sinds midden jaren tachtig tot aan het eind van het leven van de muzikant/kunstenaar hadden de twee een ‘professionele vriendschap’, zoals de fotograaf het noemt. Wessel volgde Brood in binnen- en buitenland, in goede en in slechte tijden en tijdens de onnavolgbare avonturen zoals alleen Brood die meemaakte. Ze voelden elkaar qua fotografie feilloos aan, met als resultaat zo’n 20.000 foto’s. In dit boek blikt Gerard Wessel in woord en beeld terug op zijn belevenissen met Brood, en interviewde hij ook oude vrienden die hij tijdens die intense periode ontmoette.

De opkomst was groot en het was een hele bijzondere avond!

Foto's gemaakt door Marijke Ripke.

Verzonden=verslonden

November 09, 2021

Ik kon op deze dag er helaas niet bij zijn, maar heb inmiddels wel het boek ontvangen wat ik bij jullie heb besteld. De eerste bladzijden die ik reeds verzonden heb was een groot vermakelijk feest en heel erg leuk geschreven. Herman brood museum en Gerard Wessel heel erg bedankt voor dit prachtige document.
    Groet Edwin schild

Groed Edwin schuld